بلاگ

چگونه از اعتیاد به خرید خلاص شویم؟


اگر مدام خرید می‌کنید بدون آنکه به چیزی نیاز داشته باشید، ممکن است به خرید کردن معتاد باشید. اعتیاد به خرید، یک اعتیاد رفتاری شامل خرید کردن به عنوان راهی برای داشتن احساس خوب و جلوگیری از احساسات منفی مانند اضطراب و افسردگی است.

امروز همه ما با تبلیغات احاطه شدیم و تبلیغات به ما می‌گوید که خرید باعث خوشحالی ما خواهد شد. سیاستمداران برای رونق اقتصاد تبلیغ می‌کنند و مصرف‌گرایی به معیاری از ارزش اجتماعی تبدیل شده است. اعتیاد به خرید، یک اعتیاد رفتاری شامل خرید کردن به عنوان راهی برای داشتن احساس خوب و جلوگیری از احساسات منفی مانند اضطراب و افسردگی است. (بیشتر…)

چگونه با طرد شدن برخورد کنیم؟


همه ما در یک مقطع از زندگی احتمالاً «طرد شدن» را تجربه کرده‌ایم. ما به عنوان انسان علاقه داریم که دوستمان داشته باشند و مورد قبول واقع شویم. سلفی اینستاگرام باشد یا پست فیس بوک، اگر تعداد لایک و بازخورد مورد نظرمان را دریافت نکنیم، احساس ناامیدی و دیده نشدن خواهیم داشت. در اینجا شش روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند به وضعیت روحی و عاطفی خودتان تعادل بخشید، تا جایی که طرد شدن بتواند به یکی از مثبت‌ترین هدایای تغییردهنده زندگی تبدیل شود.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که طرد شدن بتواند به یکی از مثبت‌ترین هدایای تغییردهنده زندگی شما تبدیل شود؟ همه ما در زندگی طرد می‌شویم و به جای شکست و انزوا، می‌توانیم از تجربه طرد به رشد خودمان پل بزنیم. احساس تعلق به جامعه برای بقا ضروری است و ما هرگز در زندگی نمی‌توانیم تنها و انزوای زیاد را تحمل کنیم. در این مواقع خودمان را سرزنش می‌کنیم و آسیب‌پذیری ما زیاد می‌شود. همچنین با تمرین تکنیک‌های «قدرت ذهنی» می‌توانیم زندگی بهتر و باکیفیت‌تری را تجربه کنیم. در اینجا به شش روش و نگاهی که به ما کمک می‌کند تا از طرد شدن‌ها به سلامت عبور کنیم، می‌پردازیم: (بیشتر…)

10 نکته برای کنترل خشم

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

عصبانی شدن اتفاقی است که برای همه پیش می‌آید؛ اما برای برخی بیشتر و شدیدتر. تا جایی که اطرافیانشان را آزار می‌دهد. در این حالت چه راهی برای این افراد وجود دارد؟
بحثی بین ما و همکارمان پیش آمده و ناگهان از کوره در می‌رویم و فریاد می‌زنیم. به همسرمان حرف‌هایی می‌زنیم که بعداً قادر به دفاع کردن از آن نیستیم. همه اینها یعنی ما قادر نیستیم وقتی که خشمگین می‌شویم خودمان را کنترل کنیم و همین ماجرا ریشه بسیاری از مشکلات ماست. راه‌هایی برای کنترل این حالت وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. (بیشتر…)

چگونه از کودک خود عذرخواهی کنیم؟

عصبانی و کلافه شدن والدین اگر به‌ندرت و گاه به گاه اتفاق بیفتد اتفاقی طبیعی است. اما کنترل این خشم و کارهایی که پس از عصبانیت باید انجام دهید تا کودک شما آسیب نبیند، امری مهم‌تر است.

گاهی موقعیت‌هایی پیش می‌آید که بی‌خود و بی‌جهت عصبانیت خود را بر سر کودک خود خالی می‌کنیم و پس از دادوفریاد برای اینکه اقتدارمان آسیب نبیند عذرخواهی نمی‌کنیم یا حتی نمی‌دانیم چطور باید عذرخواهی کنیم. واقعیت این است که در درگیری‌هایی که با فرزندان پیش می‌آید همیشه حق با والدین نیست حتی اگر بچه شما یک بچه سه ساله باشد. این یک سؤال اساسی برای والدین است که چطور باید احساساتشان را کنترل کنند تا مبادا به خاطر عصبی شدن بی‌خود و بی‌جهت سر بچه داد بزنند و یا اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد چطور باید عذرخواهی کنند. (بیشتر…)

چه زمانی به مشاوره نیاز داریم؟

گاهی مشکلاتی برای انسان پیش می آید که به تنهایی قادر به حل و رفع آن معضل و مشکل نیست و در این هنگام مراجعه به روانشناس زبده کمک شایانی به شما می کند. این مقاله کمک می کند تا بدانید چه زمانی و برای چه مسائلی باید به مشاور یا روانشناس مراجعه کنید.
گاهی شما با مساله‌ای دست به گریبان هستید و تلاش زیادی برای بیرون آمدن از آن موقعیت می‌کنید ولی دست و پا زدن ها کمکی به شما نمی‌کند و ناامیدی‌تان را دوچندان می‌کند. در این صورت یک روانشناس زبده می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. شاید بپرسید: ” چه زمانی به مشاوره نیاز داریم؟ ” این مقاله کمک می کند تا متوجه شوید چه زمانی و برای چه مسائلی باید به مشاور یا روانشناس مراجعه کنید. (بیشتر…)